سوالات متداول درباره وبینار
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

آیا برای برگزاری وبینار باید سایت شخصی داشته باشم؟

لازم نیست برای برگزاری کلاس آنلاین حتماً سایت شخصی داشته باشید. سایت‌های زیادی هستند که امکان ارائه وبينار را برای شما ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید با عضویت در آن سایت‌ها و ایجاد حساب کاربری در آن‌ها، یک صفحه اختصاصی برای وبينارهای برگزارشده خود داشته باشید.

تعدادی از این سایت‌ها مانند سایت ایوند، تمام کارهای مربوط به تبلیغ، اطلاع‌رسانی، فروش بلیط و جذب مخاطب را نیز برای شما انجام می‌دهند. گاهی علی‌رغم وجود سایت شخصی، استفاده از سایت‌های ارائه دهنده خدمات رویدادهای آنلاین برای برگزارکنندگان بهتر خواهد بود.

وبینارها با چه اهدافی برگزار می‌شوند؟

وقتی به دنبال این هستیم که بدانیم webinar چیست، کاربردهای آن نیز اهمیت پیدا می‌کند. قطعاً دلایل و اهداف برگزاری وبینار، قابل دسته‌بندی هستند. اگرچه این دسته‌بندی رسمی و تعیین شده نیست، اما معمولاً بیشتر وبینارها با اهدافی از این دست برگزار می‌شوند:

  • معرفی جدیدترین نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها
  • معرفی محصولات و خدمات خود به دیگران
  • آموزش آکادمیک و غیرآکادمیک (درسی و غیردرسی)
  • رفع اشکال
  • تبادل نظر و گفتگوی گروهی در رابطه با یک موضوع خاص
  • جلسات تیمی
  • و …..

اگر چه برگزاری وبینار به هیچ موضوع خاصی وابسته نیست، اما برطبق آخرین آمار ارائه شده، بیش از ۲۵ درصد از وبینارهایی که در سطح جهان برگزار می‌شوند، موضوعات آموزشی دارند. مباحث و آموزش‌های مرتبط با رشد شخصی، علوم ریاضی، موسیقی، گرافیک و …. همگی از طریق کلاس‌های آنلاین قابل ارائه هستند و افراد می‌توانند با شرکت در این کلاس‌ها، هرآنچه که می‌خواهند را فرابگیرند.

گاهی اساتید برتر یک رشته خاص در شهرها و کشورهایی دیگر مقیم هستند و امکان استفاده از دانش ایشان به‌صورت حضوری برای بیشتر علاقه‌مندان امکان‌پذیر نیست. خوشبختانه وبینار این مشکل بزرگ را حل کرده و افراد می‌توانند به کمک وبینار، آموزش‌های خود را مستقیماً از اساتید موردعلاقه‌شان دریافت کرده و همچنین به‌صورت مستقیم با ایشان در ارتباط صوتی یا تصویری قرار بگیرند.

آیا وبینارها همیشه به صورت زنده برگزار می‌شوند؟

اگر بخواهیم دقیق‌تر بدانیم webinar چیست، می‌توانیم این واژه را با ارتباط مستقیم و زنده‌ی آن پیوند بزنیم. در واقع ماهیت وبینار به زنده بودن آن برمی‌گردد، در غیر این‌صورت، تنها یک دوره یا فیلم ضبط شده خواهد بود. اما گاهی میزبان‌ها در زمان برگزاری رویداد آنلاین خود با استقبال خوبی روبه‌رو نمی‌شوند، به همین خاطر فیلم ضبط شده‌ی وبینارشان را در اختیار مخاطبین قرار می‌دهند.

همین امر هم سبب شده تا وبینارهای ضبط شده نیز مورد استقبال قرار بگیرند. اما به شما توصیه می‌کنیم که وقتی تصمیم گرفتید در یک وبینار شرکت کنید، حتماً در جلسات زنده آن حضور پیدا کنید تا بتوانید در صورت بروز مشکل یا چالش، همان لحظه موضوع را با میزبان در میان بگذارید. در غیر این‌صورت، فیلم‌های ضبط شده وبینارها نمی‌توانند پاسخگوی سؤالات شما باشند!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 21 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست